Вдома / Авто / ЛуАЗ 969: фото, історія та характеристики легендарного малолітражного позашляховика

ЛуАЗ 969: фото, історія та характеристики легендарного малолітражного позашляховика

2

ЛуАЗ 969 — дивовижний автомобіль. А як ще назвати непоказну зовні машину, яка по прохідності може зрівнятися з уазіков і Нивою, проектувалася для армії, а застосовувалася селянами? Зараз це авто родом з Луцька майже забуте, але до сих пір зустрічаються цінителі, готові витратити свої гроші на покупку «жужика».

1 Історія успіху 969 ЛуАЗу частково парадоксальна . Проводився він в Луцьку, де в 50-х роках минулого століття кілька автомайстерень були об'єднані в автомобілеремонтний, а потім і машинобудівний завод. Нічим особливим він не відрізнявся: як і в багатьох республіках СРСР, тут виробляли сільгоспобладнання і ремонтували вантажівки.

Витоки

Зміни почалися, коли в Науково-дослідному автомобільному і автомоторному інституті була розроблена спеціально для ВДВ концепція ТПК (транспортера переднього краю). Він представляв собою звичайну моторизовану візок, яка десантувалася з літака і перевозила крім водія кілька носилок або шість поранених в сидячому положенні. Обов'язковими вимогами були низький силует, повний привід і оснащення лебідкою. До того ж ТПК був амфібією, тобто плавав за допомогою обертання коліс. Прототип отримав назву «Вогник» з індексом НАМИ-049. Крім повного приводу його оснастили незалежною торсіонної підвіскою, міжосьовим і двома міжколесними блокує диференціалами і редукторами. Транспортер приводився в рух 22-сильним мотором, так що було прийнято рішення і далі розвивати цей проект.

3

НАМИ-049А оснастили вже сталевим кузовом з тентом (у минулому моделі кузов був зі склопластику). Ходова частина зазнала деяких змін: міжосьовий диференціал прибрали, а задній міст зробили відключається, надавши можливість їзди по дорогах з асфальтовим покриттям. Найважливіше ж іншого стала установка нового 27-сильного двигуна об'ємом 0,9 літра, того самого, який потім ставили на знаменитий «горбатий» запорожець.


Дивіться історію про заголовок невідомі радянські позашляховики, які так і залишилися зразками.

Як отримати УАЗ 469 з консервації? .

Підрамник автомобіля: навіщо він потрібен і як зробити підрамник на Ниву 2121? Детальніше тут.


У такому вигляді ТПК і стали випускати в Луцьку вже як ЛуАЗ 967. До 1989 року ці автомобілі випускалися у великій кількості, зазнавши кілька модернізацій і, як прийнято зараз говорити, редизайнів. У 1969 ЛуАЗ нарешті добрався до військових, де використовувався в складі мотострілкових частин і частин ВДВ.

Проявив себе ЛуАЗ і за межами СРСР в інших країнах Варшавського договору. Транспортер-амфібія, за словами деяких експертів, не має аналогів і по сей день. Згодом ЛуАЗ став вже не візком і легким джипом, а в деяких модифікаціях навіть обзавівся власним озброєнням.

Цивільний варіант транспортера зазнав ряд конструктивних змін, головне з яких — відмова від плавучості. Пристосовуючи автомобіль для потреб селян, інженери-конструктори змінили посадку водія і пасажирів, додали підпряжні брезентові боковини, а обводам кузова зрадили якась подоба форми. Змінений транспортер під індексом 969 в кількості перших тридцяти штук випустили в Запоріжжі, після чого виробництво було передано все того ж Луцькому автомобільному.

Що в підсумку (ЛуАЗ 969 технічні характеристики)

Звичайно, ЛуАЗ 969 м не є амфібією, але його походження відчувається з першого погляду. Кузов компактно зміщує в герметичному корпусі мотор і коробку передач, головну передачу і кардан, який для надійності ще й в трубу помістили. Ходи підвіски навіть за нинішніми мірками вражають, утворюючи дорожній просвіт в 28 і 30 сантиметрів під передньою і задньою віссю.

Позашляховий арсенал доповнюється відмінною зубастою гумою, редуктори, диференціал і продуману розподіл ваги: ​​при вазі менше тонни передньопривідний ЛуАЗ має зміщений на передню вісь кузов і мотор, розташований теж спереду. В результаті дереться цей малюк в гору і пробирається по важкодоступній місцевості подібно маленькому танку: повільно, вперто, але стабільно і цілеспрямовано.

4

У народі побутує думка, що мотори від запорожців співслужили ЛуАЗу погану службу, сильно зменшивши його потенціал. Однак слід зауважити, що саме завдяки цим двигунам «жужик» не тільки з'явився на світло, а й увійшов в маси. Крім того, на відміну від заднемоторного «Горбатого», ЛуАЗ не відчував схильності до перегріву.

Зате їздив він приблизно так само. Відгуки власників говорять однозначно: динаміка — це не про 969-й. Без вправності їхати на далекі відстані однозначно не варто, бувалі водії кажуть, що на перших двох передачах автомобіль їде приблизно як танк. Тільки на п'ятій передачі створюється відчуття їзди.

Їхати комфортно можна на 60 км / год, причому, тут проявляється цікава деталь. Від природи ЛуАЗ не обладнано будь-якої шумоізоляцією (вона, звичайно, є, але за фактом марна), однак при наборі швидкості шуму в салоні стає менше (або ж до нього просто звикаєш). Коли згодом починаєш відчувати автомобіль, виходиш на оптимальну швидкість і спокійно їдеш на постійній швидкості від заправки до заправки.

Преображення і догляд

Успіх в масах (або просто відсутність альтернативи з числа передньопривідних авто ) дозволив ЛуАЗу вийти на міжнародний ринок і перетворитися. У 75-му на модель поставили 4-сильний запорізький двигун, злегка змінили салон і корпус, замінили світлотехніку, додали нарешті замки на двері, а в через чотири роки запустили в серію під індексом ЛуАЗ 989М «Волинь». Дійшло навіть до того, що оновлений автомобіль в 78-му році на автосалоні Туріну був визнаний одним з 10 найкращих європейських позашляховиків.

5

У 1985 році відбулася зміна індексів і 989М став називатися ЛуАЗ-1302. Однак не тільки назва змінилася: головною зміною став 53-сильний 4 циліндровий мотор від Таврії, який був не тільки економічним, але і давав хоч якусь динаміку. Якщо 989М при їзді в 60км / год витрачав 10 літрів на сотню, то 1302 витрачала лише 7.7 літра, причому максимальна швидкість зросла з 85 до 100 км / год. ЛУАЗ 1302 запозичив у ВАЗ 2108 сидіння, отримав додаткову шумку, ставши в результаті швидше і комфортніше. Втім, до початку випуску Україна вже стала самостійною державою, так що росіяни новинку оцінити не змогли.

Разом з СРСР закінчилися і золоті часи «Волині». Українські період історії вийшов не зовсім вдалим: випуск невеликих партій за держзамовленням, невдалі модифікації і спецверсії показали, що «Волинь» уже упустила свої кращі роки, не зумівши налагодити повноцінне власне виробництво.

Народна любов

«Волинь» прославилася в народі. Її і люблять, і ненавидять, але до неї явно не відносяться з байдужістю. Судити про це можна навіть на прізвиська автомобіля: вже згаданий «жужик», «Волинка», «Лунтік / Луноход», «тушканчик», «Чебурашка» і т.д.

6

Перший народний «пройдисвіт» відмінно купують і донині, причому причина не тільки в видатних позашляхових якостях. Практично повна відсутність комфорту відкриває простір для самостійного ЛуАЗ 969 тюнінг та стайлінгу, що і привертає народних умільців. Луаз 969 купити з консервації сьогодні можна за кількома шляхами:

з приватних рук. Ціна індивідуальна, залежить від пробігу і стану. Відомі випадки, коли продають абсолютно нові автомобілі, з пробігом в пару кілометрів і в ідеальному стані, просто машина стояла в гаражі років 20-25. Колекціонери готові заплатити дуже великі гроші, про що продавці природно знають.

зі зберігання / консервації. Законсервовані ЛуАЗи — це списані з резерву у військових частинах автомобілі, які продають приватним особам. Врахуйте, що так можна купити виключно ранні версії, а стан машин може бути як близьким до ідеального, так і практично убитим. До того ж необхідно правильно розконсервувати автомобіль і підготувати його до експлуатації.

Відео ЛуАЗ 969 (фото на додаток)

Підсумок

ЛуАЗ 969 — легендарний автомобіль, який стоїть в одному ряду з УАЗ і Нива, а за деякими показниками і перевершує їх. Якщо ви вирішили купити «Волинь», врахуйте, що доведеться приділити достатньо багато часу на приведення і підтримання автомобіля в хорошому стані. Варіантів його тюнінгу безліч, однак експерти не радять встановлювати більш потужний двигун, тому що вузли машини просто на розраховані на зростаючі в такому випадку навантаження.

vidpovidi

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *