Вдома / Поради / Що таке франшиза і франчайзинг: в чому суть бізнесу по франшизі

Що таке франшиза і франчайзинг: в чому суть бізнесу по франшизі

У комерційному середовищі сучасного суспільства досить часто можна почути слова іноземного походження франшиза і франчайзинг. Давайте розберемося в тому, що таке франшиза і франчайзинг.

Слово франшиза прийшло до нас з Франції і в перекладі означає пільга, має на увазі під собою конкретний перелік документів і прав на використання елементів бізнесу, таких як методи його ведення, нові технології, бренди, товарні знаки, логотипи та багато іншого.

Франшиза, по суті, це використання певного бренду на умовах оренди, отримання можливості користуватися його історією, репутацією, напрацьованими правилами і прийомами для досягнення власного прибутку.

У чому ж різниця між цими двома поняттями ? Франшиза є предметом угоди, а франчайзинг це процес цієї угоди, її покупки і оформлення договору між сторонами угоди. У такій угоді існує франчайзер, що продає сторона і франчайзі купує. Виходить, що основна відмінність полягає в тому, що це різні складові одного процесу, точніше його об'єкт і сам процес.

У договорі купівлі обов'язково прописується вартість франшизи. Її оплата може здійснюватися кількома способами у вигляді одноразового платежу або у вигляді відсотків від прибутку, яку отримає франчайзі в процесі своєї діяльності, платіж також може бути у вигляді фіксованих сум, виплачуваних через певний проміжок часу.

Чим відрізняється самостійний бізнес від діяльності по франшизі? При придбанні франшизи підприємець бере на себе зобов'язання здійснювати свою роботу відповідно до правил готового бізнесу, виконувати всі покладені на вимоги до виробництва, або продажу товару, правильно і коректно використовувати товарний знак.

Тим самим, такий бізнесмен, в деякому роді, обмежений в своїх діях, особливо це стосується нововведень, розміщення реклами, ніж підприємець, провідний свою справу.

Франчайзинг дуже підходить починаючим підприємцям, які шукають напрям для розвитку і готові вчитися веденню свого бізнесу за напрацьованою системі.

при цьому крім правил і плану діяльності, можна знайти ще ряд переваг, одним з яких є впізнаваність бренду, підприємцю не доведеться витрачати час і гроші на його просування. Адже найчастіше по франшизі поширюються вже досить розкручені імена, відомі споживачеві.

Але варто враховувати, що ціна франшизи, як правило, досить висока. І перш ніж піти на таку угоду, потрібно вивчити обраний напрям і бренд для розуміння його надійності, швидкості окупності тих вкладень, які доведеться здійснити.

При цьому не завжди покупцеві надається свобода у виборі постачальників, їх може призначати франчайзер на не самих вигідних для вас умовах. При недотриманні умов ведення бізнесу договір франчайзингу передбачає виплату штрафів, а в особливо важких випадках позбавлення франшизи. Також існує, хоч і не дуже високий, але ризик банкрутства головної компанії.

У будь-якому випадку потрібно підходити до укладення подібної угоди дуже уважно, оцінювати всі переваги, вигоду і ризики угоди, при необхідності закликати до допомоги професійних юристів для роз'яснення складних питань.

В історії існує багато прикладів розвитку бізнесу через франшизу, поширення бренду і підвищення його впізнаваності. Одним з них є компанія МакДональдс: зараз в світі більше тридцяти тисяч точок підприємств швидкого харчування під цим брендом, він відомий практично в кожній країні на земній кулі.

Але в зв'язку зі світовою популярністю і ціна придбання франшизи буде висока і вимоги, що пред'являються до покупця, теж.

Відео по темі статті

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *