Вдома / Техніка та комп’ютери / Чому Інтернет працює, а сайти не відкриваються?!

Чому Інтернет працює, а сайти не відкриваються?!

Сьогодні я хочу поговорити про проблему, яка найчастіше трапляється у початківців користувачів, які відносно недавно підключили доступ до глобальної мережі та поки ще не освоїлися. Є, правда, й інша категорія, яка може роками користуватися чим-то і не вникати в тонкощі. Але рано чи пізно можуть виникати проблеми та все одно доведеться розбиратися. Суть несправності в тому, що в один прекрасний момент користувач помічає, що браузер не відкриває сайти і сторінки, але Інтернет при цьому працює — Скайп, ICQ, Viber функціонують чудово. Зрозуміло, що звернення в техпідтримку провайдера теж ніякого результату не дасть — несправності з каналом зв’язку не виявлять. Як бути в цій ситуації?
Причина того, що інтернет працює а сайти не відкриваються одна — це проблеми з DNS. А ось першоджерелами можуть бути кілька факторів.


Ось три основних:

1. Вказано неправильну адресу DNS сервера
2. Запити блокуються системою безпеки
3. Проблеми з ДНС-клієнтом Windows

Давайте докладніше розглянемо їх.

Адреса DNS або сервер недоступний

Серед звичайних пересічних споживачів послуг широкосмугового доступу мало хто знає, що таке DNS і навіщо він потрібен. Ще менше замислюються над тим який сервер прописати. Насправді це серйозний момент, від правильного налаштування якого цілком і повністю залежить нормальна, зручна і комфортна робота в Інтернеті.
Якщо коротко, то Domen Name System — скорочено: DNS — це спеціальна ієрархічна система доменних імен, завдяки якій комп’ютер або ноутбук отримує потрібну йому інформацію про сайт, до якого звертається користувач, а саме — IP-адресу сайту, на якому розташовується той чи інший ресурс або портал. Працює вона на основі спеціальних серверів, які встановлені на кожному рівні ієрархії системи. У кожного більш-менш великого провайдер є свій DNS-сервер і не один. Зазвичай його адресу видається абонентам автоматично при підключенні до мережі і далі вони спокійно працюють.
Але може статися таке, що користувач полазив в настройках з’єднання, або провайдерский ДНС сервер починає затыкаться. Провести базову діагностику нескладно — всі інструменти доступні в базовому наборі Windows. Відкриваємо » командний рядок з правами адміністратора.

У діалоговому чорному вікні консолі вводимо команду:

nslookup <адрес_сайта>

Натискаємо кнопку Enter і чекаємо результату. Ось приклад нормального виконання такого запиту для Яндекса:

Якщо з сервером якісь проблеми, то він буде видавати що перевищує таймаут запиту, або «Немає відповіді від сервера»:

Відповідно, при такому розкладі браузери не працюють не можуть відкрити сторінки. У той же час ті сервіси, які звертаються до Інтернет по IP-адресою відмінно функціонувати.
У цьому випадку варто спробувати надіслати цей запит на який-небудь сторонній сервіс. Наприклад, публічний DNS від Google 8.8.8.8. Тоді команда буде виглядати так:

Якщо отриманий правильний результат і утиліта не видала помилки — прописуємо адреси публічних серверів в налаштування мережевої карти комп’ютера або ноутбука. Для цього відкриваємо параметри Windows 10:

Заходимо в розділ «Мережа та Інтернет». В меню зліва вибираємо тип підключення: Ethernet (як у мене в прикладі) або WiFi:

А в правій частині вікна натискаємо на посилання «Налаштування параметрів адаптера» щоб потрапити в список мережевих підключень операційної системи.

Примітка: Якщо у Вас Windows 7, 8 і 8.1, то так того, щоб відкрити мережеві підключення — натисніть комбінацію клавіш Win+R, введіть ncpa.cpl і натисніть клавішу Enter,

Тепер треба знайти те з’єднання, через яке організовано доступ в Інтернет і клацнути по ньому правою кнопкою миші. У контекстному меню вибираємо пункт «Властивості». У вікні двічі натискаємо на пункт «IP версії 4 (TCP/IPv4)» щоб потрапити в параметри протоколу:

Тут потрібно поставити прапорець «Використовувати такі адреси DNS серверів» щоб поля нижче стали активні. Як пріоритетний вказуємо сервер Гугл — 8.8.8.8, а альтернативним буде аналог від Яндекса — 77.88.8.8. Зберігаємо налаштування і перевіряємо результат.

Сервіс DNS заблокований системою безпеки

Виробники антивірусного і захисного програмного забезпечення часом наділяють свої дітища через чур завзятої системою аналізу. Буває так, що при першому ж підозрі на шкідливу активність, пакетний фільтр (він же брандмауер або фаєрвол) блокує використовується TCP або UDP порт 53 або взагалі усі додаток, яке намагалося відправити підозрілий пакет. У підсумку Інтернет працює без проблем, а в той же час браузер не вантажить сторінки.

Щоб виключити такий варіант розвитку подій, спробуйте вимкнути систему безпеки комп’ютера на деякий час для тестування. Для цього зайдіть в настройки знайдіть глобальний перемикати активності захисту, як на скріншоті вище, або окремий для брандмауера або мережевого екрану і переведіть його в положення «Викл». Після цього запускаємо браузер і перевіряємо відкриваються сторінки чи ні. Якщо причиною став дійсно антивірус, треба провести аналіз і знайти причину чому DNS заблокований. Думаю, що має сенс провести повну перевірку Windows на можливу наявність вірусів або прихованих шкідливих модулів з допомогою іншої антивірусної утиліти.

Служба ДНС-клієнт Windows працює некоректно

На старої операційної системи, яка стоїть на комп’ютері або ноутбуці вже деякий час причиною дивної поведінки, коли Інтернет працює, а сайти не відкриваються, може бути те, що DNS-клієнт Windows 10 функціонує неправильно, або служба не запускається взагалі. Клікаємо на робочому столі значок комп’ютера правою кнопкою:

У меню вибираємо пункт «Управління» і відкриваємо системну вікно «Керування комп’ютером». У ній треба знайти і вибрати розділ «Служби»:

Праворуч, у списку сервісів знаходимо DNS-клієнт і дивимося його стан. Якщо там написано «Виконується», то спробуйте перезапустити службу, клікнувши на посилання у правому верхньому куті. Якщо не запущено, то якраз це і є причина, чому не відкриваються сторінки в браузері. Клікаємо по сервісу правою кнопкою миші, щоб з’явилося меню і вибираємо пункт «Запустити». Перевіряємо працюють браузери тепер чи ні.

Якщо нічого не допомогло: Перш ніж переходити до кардинальних методів у вигляді переустановки системи, спробуйте вийти в Інтернет з іншого пристрою, підключеного таким же чином, як і Ваш комп’ютер. Якщо там такої проблеми не виникне — джерело її явно криється у налаштуваннях ПК. Якщо Ви працюєте через роутер — спробуйте перейти в сусідній порт. Є можливість підключитися по WiFi — спробуйте цей варіант щоб виключити можливість появи проблем на рівні драйвера пристрою.

vidpovidi

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *