Вдома / Різне / Іноземні мови – яким словам і фразам не вчать, чому?

Іноземні мови – яким словам і фразам не вчать, чому?

Добрий день, дорогі домосіди. Поговоримо про іноземні мови. А точніше – чого вас не навчать? У перший раз я про це подумав після зустрічі з колишньою однокласницею, яка змогла досконало оволодіти німецькою. На хліб насущний вона і заробляє перекладами з іноземної на наш і назад.

Як це вийшло, не пам’ятаю, але, розмовляючи з нею, я торкнувся такої теми, як совість. Я задав питання: «А яким словом німці позначають совість?» Ось тут-то вона і забарилася з відповіддю. День був вівторком, і в німецькій пам’яті так і не з’явилося поняття «совість».

А назавтра ми знову побачилися, і моя знайома з якимось дитячим захопленням скрикнула: «Gewissen!» Так по-німецьки звучить «совість». Але суть була не в цьому. Тоді я вперше усвідомив, що люди, які вивчають іноземні мови і володіють іноземною мовою, не володіють лексикою, порівнянної з духовністю та моральністю. «Я говорю», «ми говоримо» – їм це зрозуміло «Я молився (молилася)» – цього немає.

Зміст статті:

Дивні іноземні мови

Підтвердження цьому я отримав не один раз. Дівчинка, що вчиться в одному класі з моїм сином, кілька років провела у Франції. Вчитель французької варто їй в чомусь повчитися. Зустрівся я з нею якось. Задав питання: «А як французи запитують: «Тобі не соромно?» Запитав: «Що для французів означає слово «милосердя»? У відповідь – мовчання.

«Скільки це коштує?», «Де така вулиця?», «підкажіть, котра година?» – це – без проблем. Але сказати: «я нагрубила татові, і мені за це дуже соромно» – не може. Не вистачає лексикону. І це – не окремий ваду. Це – принципова помилка, що влаштувалися в нашому філологічному освіту, вивчає іноземні мови.

Освоєння нової мови – це те ж саме, що вбирати в себе чуже світогляд. Але це можна порівняти і з перекладом свого мислення на іншу мову. Дух нинішньої епохи бачимо у кожному розмовнику. Приміром, у російсько-італійському, або російсько-німецькому. Там є розділи зі словосполученнями «де знайти потрібний готель», «як знайти продуктовий магазин», «куди піти, щоб обміняти валюту».

І тому подібне – про їжу, погоду, і про те, як вас звуть-величають. Це – нормально. Без цього не обійтися. Однак… Подібні розмовники не мають слів, які допомогли б вам дізнатися у місцевих про те, як проходить їх духовне життя. Або розповісти їм, як йдуть справи з твоєю душею. Про це ніде не пишеться.

Створюється враження, що за кордоном» немає ані монастирів, ні церков, але є лише салони краси, зупинки для автобусів і готелі для приїжджих.

А адже нас цьому і навчають. Що написати в листі приятелю, як розповісти про те, що було за час канікул, хто виграв – «Ліверпуль» чи «Челсі»? У нинішніх посібниках є все. Буквально все. Але… Там немає нічого, що говорить про те, що у людини є душа. Про те, що на рахунку у людини не лише промахи, але і гріхи. Несхожість – очевидна, адже помилки необхідно виправляти. Що ж стосується гріхів… В них потрібно каятися.

Заглянемо в підручники

Знайти в них слова «виправляти», «помилка» – простіше простого, а слів «покаяння» та «гріх» там днем з вогнем не знайти. Виняток становить академічний словник. Втім, у старшокласників з цією справою – «порядок». В тому плані, що гріхів уже вистачає. Любов… Це слово ми, зрозуміло, відшукаємо в будь-якому навчальному посібнику.

А от зі словом «вірність», швидше за все, вийде маленький конфуз. З невідомої причини воно там не зустрічається. А адже вірність необхідна всім. Знайдіть хоч одного малюка, який хоче, щоб тато кинув маму. Впевнений, не знайдете, скільки б не старалися.

Але звідки цієї самої вірності взятися, якщо дане поняття не прописано в шкільних підручниках?

Такі ось справи… І ми з вами і наші діти потрапили в заручники до цинічної системі освіти, де існує «похмуре Середньовіччя», яке вже нема чого поглиблюватися, і є безхмарне «завтра», якого потрібно досягти. Це можна порівняти з декорацією, коли чепурун, одягнений за останньою модою, дивиться на свою стареньку матір і відчуває якусь хамську незручність.

Нинішній світ соромиться свого християнського минулого та мовчить про все. що відноситься до родових гнізд. Мовляв, моральність – це архаїзм. Що ж до снів і казок, то про це нам розтлумачить старина Фрейд. Такі погляди на життя.

Звідси і ростуть ноги» однобокого лексикону при вивченні будь-якої мови старенької Європи. Звідси і підручники з цензурою атеїстів. Але як так вийшло, що арабську мову неможливо вивчити без зустрічі з Кораном, а французьку або англійську можна вивчити без причащання до Біблії? Як це розуміти?

Знаєте, в чому особисто я впевнений?

Можна навчати іноземним мовам дошкільнят будинку, самому!

Якщо в школі не дають слова Божого, то до неї обов’язково «прилипне» політика без сорому і совісті, а також шлюб без найменшого натяку на вірність. Але вистачить перераховувати загрози і проблеми. Хочу внести пропозицію: нехай хоч невелика частина вчителів, які володіють іноземними мовами, влаштують собі перевірку на знання моральної, історичної і, головне, духовної лексики.

Нехай розкажуть своїм підопічним про Різдво і Великдень мовою, який викладають. Загалом, можна пофантазувати і придумати пару-трійку подібних завдань. Зрозуміло, вони будуть незвичними, але вкрай корисними.

Ну що, дорогоцінні наші педагоги, які викладають іноземні мови, слабо?

А ви спробуйте, і хай благословить вас Господь!

vidpovidi

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *