Вдома / Поради / Як освоїтися в новому колективі і не втратити себе?

Як освоїтися в новому колективі і не втратити себе?

Добрий день, дорогі подруги! Асимілюватися в новій країні, адаптуватися в офісі, бути прийнятою у компанію друзів вашого хлопця – в житті маса ситуацій, коли бажання «стати своїм» переростає в потребу. Як освоїтися в новому колективі і не втратити себе? Замислимося, що такого повинно бути в людині, щоб його прийняли в зграю?

Зміст статті:

Яким місцем підступити до нового колективу?

Боком? А може бути взяти на таран або все-таки краще плавно, як кажуть, вливатися? У свій час всі ми перебували в шкурі новачка, намагаючись безболісно подолати процес інтеграції в колектив.

Психологи заявляють, що будь-якій людині для щастя потрібно почуття власної гідності, а для самоповаги – інші люди. Воно проявляється в нас тільки тоді, коли те, що ми самі про себе думаємо, збігається з тим, що думають про нас оточують.

Почнемо спочатку

Один відомий фотограф завжди починає з компліментів. І не в останню чергу через це на нього так і сиплються цікаві проекти. «Я ніколи не лещу, а просто помічаю ту частину правди, яка може когось порадувати», – відкриває секрет свого успіху Давид. Інтуїтивно знайдену їм формулу психолог Тетяна Петрова рекомендує взяти на замітку кожному новачкові.

На її думку, робити заслужені компліменти колегам необхідно, так як з їх допомогою легше збирати інформацію про традиції в колективі. От би ця рада у свій час нашої колишньої одногруппнице Юлі! Коли вона влаштувалася на свою першу роботу, їй чомусь здавалося, що колектив і так повинен вихваляти богів за можливість споглядати її в своїх рядах.

Але час минав, а Богів так ніхто і не потурбував. «Будь-яке спілкування будується по взаємовигідній формулою «ти – мені, я – тобі». Щоб люди зацікавилися, їм треба розуміти, що вони тобі теж цікаві», – лише згодом зрозуміла Юля.

Як освоїтися в новому колективі?

Ситуація ускладнюється, коли новачок вливається у вибухонебезпечну атмосферу творчого колективу. «Сьогодні шеф проголошує мене геніальною художницею, а завтра кричить, що моїм роботам місце на смітнику. Навіщо він тоді брав мене на роботу?» – запитує графічний дизайнер Інна. В таких умовах професійне зауваження сприймається як особиста, і відповісти на нього не хочеться виправленням, а ляпасом.

Як освоїтися в новому колективі, коли для оцінки роботи немає об’єктивних критеріїв, а рішення приймаються на рівні «подобається – не подобається», особливо важливо заздалегідь обговорювати з колегами і начальством всі деталі проекту. В іншому випадку доведеться зіткнутися з феноменом помилкового консенсусу.

Так психологи називають ситуації, в яких ми помилково приписуємо іншим ті знання і уявлення про що-небудь, якими володіємо самі. Наприклад, коли сердимося, що якийсь «дурень» називає смарагдовий колір зеленим.

Як ужитися в новому колективі?

Катя діяла на дотик, і інтуїція їй підказала почати з найбезпечніших способів звернути на себе увагу – цікаво одягатися і підтримувати розмови про їжу. Останнє, до речі, топ-тема колективів (і не тільки жіночих), яка об’єднує за одним столом людей з будь-яким темпераментом.

«Я от вирішила додати базилік», – зізнається у своєму відчайдушному вчинку одна ваша колега. «Ти така ризикова! Я б ніколи не стала класти нічого, крім рукколи», – вигукує інша. І ось уже весь офіс хвилюється і сперечається, як же краще не зіпсувати салат.

Підтримавши розмови про їжу, Катя продовжила потихеньку включатися в загальні теми. В основному, у ролі слухача. Вона знала, що люди люблять, коли їх слухають, і краще – по кілька разів. Ви не помічали, як часто одну і ту ж історію в колективах розповідають по десятому колу кожному, хто тільки прийшов?

Причому сама історія може не нести в собі ніякої інформаційного навантаження і не мати потреби в її повторному відтворенні. Просто людині хочеться, щоб про нього знали, поспівчували або повосхищались їм, от він і віщає на високій гучності.

Відмінна риса

Як освоїтися в новому колективі і не втратити себе? Навіть найбільш згуртовані колективи, які психологи називають колективами з «огруппленным мисленням», розхитуються, коли в їх струнких лавах з’являється не просто новачок, а співробітник, готовий відкрито висловлювати свою думку. Яке, зрозуміло, може не завжди збігатися з панує в цій соціальній групі доктриною. Спочатку дебютанту, зрозуміло, може бути несолодко і «фільтрувати базар» треба буде ретельно.

Але, як відомо, нема чого лізти зі своїм статутом у чужий монастир! Такого революціонера спершу можуть не брати до уваги, навіть посміювалися над його «вольнодумием», шушукаясь біля кавоварки: «Ну, ти бачила, що за страшні човники вона сьогодні напнула!» – або, ще гірше, взагалі приписувати симптоми психічного відхилення: «На мою думку, вона того».

У наш час, звичайно, ніхто не стане діяти за сценарієм радянського фільму «Опудало» або спалювати вас на багатті за те, що замість йоги, як всі співробітники відділу, ви захоплюєтеся капоейрою, але, щоб зберегти себе і при цьому не розчинитися в вогнедишної лаві усталеного колективу, доведеться докласти зусилля і чудеса дипломатії!

Різношерстий народ

Як освоїтися в новому колективі і не втратити себе? Чим більш різні народ в офісі, тим складніше домовитися спочатку, але тим більш оптимальні рішення будуть прийняті в межах такої команди.

Жінка в чоловічому колективі часто відчуває труднощі.

Директор Інституту глибинної демократії Юлія Фролова пояснює:

«Фізика підтверджує присутність полярностей в одному полі. Питання тільки в тому, що всередині команди ці полярності або назовні (в особі клієнтів, споживачів, партнерів). Якщо команда здатна відпрацювати всі заперечення у власному колективі, до того, як піти на переговори з партнерами, то у неї в тисячу разів більше шансів, зустрівшись із труднощами, правильно відреагувати на них, а не панікувати або захищатися».

Так що висловлювати незгоду дуже навіть корисно. Але, дозволяючи собі бути іншим, залишайте таке ж право за своїми колегами. Людям властиво судити про все нове з того, що вже траплялося з ними. Психолог Девід Майєрс подібну вузьколобість називає «страхом зруйнувати сформований стереотип».

Як з’ясувалося, людині легше виявити для себе особливий підтип» знайомого стереотипу, ніж визнати, що стереотип розвалився.

Тому, коли починає здаватися, що на кожній новій роботі вас переслідують однакові неприємності: начальник – самодур, колеги-заздрісники або підлеглі-лінивці, – саме час задуматися, в чому саме проблема. В тому, що всі люди на землі ведуть себе однаково? Або ж у те, що людина, яка їх оцінює, завжди один і той же?

Без табу

Ви відчуваєте психологічний тиск в офісі? Чого Катя ще довго не могла зрозуміти, так це є список тем, про які не прийнято говорити в пристойному суспільстві. Розмовлятимеш про внутрішню свободу – порахують дауншифтером і побояться довірити важливі справи. Заїкнешся про те, що борг понад усе, – визнають «ботаном», на якого молено вивантажити всю дрібну роботу.

Психологи радять ставити нейтральні теми і відповідати ухильно, поки не розберешся в рамках дозволеного в даному конкретному колективі. Навіть модні нині постулати позитивного мислення, типу «всі ми брати, давайте жити простіше», можуть вилізти боком, тому що одні люди день і ніч трудяться, щоб зробити своє життя складніше, а інші – щоб виключити з неї будь-братів.

Психолог Тетяна Петрова упевнена, що з ходу вгадати, які теми в колективі табуированы, неможливо. Хтось міг тільки що розлучитися, і тому не любить розмов про побачення. У когось проблеми з машиною, і він дратується, коли ви ділитеся враженнями про свій автомобільному подорожі по країні.

Як освоїтися в новому колективі, якщо будь-яка тема може виявитися мінним полем? Щоб пройти його і вціліти, слід бути максимально обережним з радикальною формою заяв.

У цьому місці приходить на розум історія про одну дівчину, яка виграла грант і відучилася в Америці на відмінно, але при цьому завжди мовчить, коли хтось із колег захоплено розповідає про пройдених закордонних курсах тривалістю в місяць. «Людей розпирає гордість. Не хочу я їм псувати задоволення своїм досвідом», – каже Оксана, коли її запитують, чому б їй раз і назавжди не показати всім, хто в домі господар.

Закритий клуб

Легко «стати своїм», навісивши на себе зовнішні атрибути групи. Наростіть дреди – растамани скажуть вам «бро», купіть Prada – світські левиці шепнуть «хай, дитинко». Стати схожим зовні на свою референтну групу – все одно, що майстерно зіграти роль і самому в неї повірити.

Це як у випадку з підлітками, які фарбують волосся в зелений колір і тут же вважають себе панками. Може, просто варто щиро розділити з людьми їх пристрасть, і ви, непомітно для себе, опинитеся всередині «банди»?

Ключ до успіху в колективі – не відмовлятися від себе, але слухати інших!

А ось соромитися порушити звичний уклад життя в неформальному колективі просто нерозумно. Офісна війна розгорається швидко і примиритися буде складно. Зі сторони завжди ілюзорно здається, що людям весело і їм ніхто не потрібен, але варто проникнути всередину – а там ті ж проблеми, що й скрізь: нудьга, нічим зайнятися, ходімо-чи що-в-клуб-гульбенити, ой – як – весело, ой-як-вчора-було весело…

Такі колективи жадають вливань ззовні, які наповнять їх артерії «свіжою кров’ю» – новими враженнями. Чим епатажніше ви себе поведете, тим далі рознесе чутка ваше ім’я. Впевненістю і харизмою молено завоювати собі місце навіть при царському дворі, як зробив це простий російський хлопець Григорій Распутін в свій час. Правда, кажуть, не харизмою єдиної, але це вже інша історія.

Станемо в коло

Як зміцнити свої позиції на роботі? Самий пропащий соціопат рано чи пізно сам захоче піддатися впливу зграї, то перейнявшись її ідеологією, то від страху ще більше зійти з розуму. Зігмунд Фрейд стверджував, що відносини в колективі не змінюють людину, але змушують його прикидатися іншим, що призводить до психічних розладів.

Еріх Фромм оптимістично додає, що довге перебування в конкретному суспільстві призводить не тільки до неврозів (хоча і це теж), але і до творення особистості. Виходить, що секрет психічного здоров’я проста: раз і назавжди усвідомити, що в людському племені всі «свої».

Плюс – це допомагати іншому, логічно, тому що потім хтось може допомогти вам. Як писав Пауло Коельо, надавати людям допомогу, все одно, що робити інвестиції в уявний Банк Послуг. Допомагаючи ближньому радами, грошима або зв’язками, ми надаємо йому довгостроковий кредит, який одного разу повернеться до нас з лишком. Спробуємо зробити внесок?

Зміна декорацій

Президент і виконавчий директор Інституту глибинної демократії Еллен і Макс Шупбах рекомендують спеціально програвати ситуації, які здаються вам нерозв’язними. Для цього посадіть біля себе подругу і змусьте її зображати того члена колективу, який вас не приймає. Висловіть всі свої претензії, а потім самі зіграйте роль ворога.

Як освоїтися в новому колективі і не втратити себе? Ключ до успіху в колективі – не відмовлятися від себе, а слухати інших. Коли ви зрозумієте, що рухає людиною в його не завжди приємне для вас поведінці, то перестанете дратуватися і знайдете спосіб нейтралізувати агресію», – радять експерти.

Як відсвяткувати день народження на роботі почитайте по посиланню.

Удачі вам на новій роботі!

vidpovidi

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *