Вдома / Техніка та комп’ютери / Швидкість Інтернету нижче заявленої. Чому і що робити?!

Швидкість Інтернету нижче заявленої. Чому і що робити?!

Десять років тому я,переходячи з Dial-UP на виділену лінію ADSL, підключився на тариф зі швидкістю доступу до 64 Кбіт/с. Тоді у нас в місті це був майже межа мрій. Минуло 10 років, за які прогрес зробив значний крок вперед і зараз вже тарифом до 100 Мегабіт в секунду вже нікого не здивувати — вже починають продавати Гигабиты.
Паралельно з цим зростає і кількість заявок від незадоволених абонентів різних провайдерів зі скаргами що швидкість Інтернету нижче заявленої і не відповідає тарифу. Причому в більшості випадків техпідтримка оператора зв’язку просто відправляє клієнта подалі, залишаючи його сам на сам з проблемою. Тут же з’являються незадоволені пости на форумах, відеоролики на Ютубі і т. п.
Давайте разом розберемося — коли претензія на низьку швидкість обґрунтована, а коли дійсно прав провайдер.


Тариф і реальні цифри

Перше, з чого починає свій спір абонент з техпідтримкою — це заява про те, що швидкість доступу низька і не відповідає заявленій в тарифному плані. Яскравий приклад: зараз у Ростелеком, що у Білайн, що у Будинок.ру самі просувні тарифи — це найшвидші «ДО 100 Мбіт/сек.» і вище. Підключивши його, користувач заходить на сайт SpeedTest і у вимірах бачить значно менші цифри.

У цій ситуації, у першу чергу, варто звернути увагу на слово «ДО». Воно означає наступне: доступний канал доступу в глобальну мережу, яка має заявлену пропускну здатність лише в зоні відповідальності оператора зв’язку — від абонентського порту, до шлюзового обладнання доступу (наприклад, BRAS), а не від Вашого комп’ютера до будь-якого іншого комп’ютера в світі. Гарантувати тарифні показники Телеком-компанія може тільки в зоні своєї відповідальності.

Ну а далі все залежить від того елемента мережі, з якого Ви будете завантажувати інформацію, його каналу доступу в Інтернет і завантаження магістральних каналів між Вами. Погодьтеся, досить-таки багато умов! Але тим не менш, саме це мається на увазі в договорі, від якого відштовхується в суперечці технічна підтримка, стверджуючи, що швидкість Інтернету — є величиною невизначеною. І тут вони мають рацію — в гру втручаються занадто багато різних факторів і гарантувати певні характеристики між двома віддаленими вузлами в глобальній павутині не в силах ніхто!

Низька швидкість скачування — чому?!

Відразу варто обмовитися — щоб отримати адекватні результати, треба провести правильний замір швидкості Інтернету. Про це я вже розповідав тут. В іншому випадку спиратися на результати вимірювань не можна.
Тепер про можливі причини:

1. Проблеми на лінії
На виділених ADSL-лініях частим випадком є проблеми на телефонній лінії, з-за яких частотні показники падають, а разом з ними знижується й пропускна здатність каналу. Подивитися її значення можна на статусної сторінці з’єднання в веб-інтерфейсі DSL-модему. Ось приклад такої ситуації:

Тут ми спостерігаємо що швидкість лінії близько 3 мбіт/сек. і якщо вона нижче заявленої за тарифом, то можна сміливо залишати претензію. В даній конкретній ситуації параметри лінії «зарізані» лінійним профілем, встановленим з боку обладнання провайдера і проблема вирішиться після звернення в технічну підтримку.
Якщо ж причина заниженої швидкості Інтернету — погана лінія, то це вже робота для монтера, який буде проводити поетапну перевірку і виправить ситуацію (напевно…))).

2. WiFi
Багато користувачів,проводячи вимірювання через бездротову мережу WiFi, скаржаться що швидкість Інтернету не відповідає заявленій. Це неправильно! Актуальний результат можна отримати лише через надійне кабельне з’єднання. Якість роботи бездротової мережі залежить від дуже великої кількості різних факторів — контрольованих (використовуваний стандарт, тип шифрування, потужність сигналу), так і неконтрольованих (перешкоди, загасання, вплив сусідських точок доступу і електромагнітні впливу).

На моїй пам’яті був індивідуум, який давав скарги на низьку швидкість Інтернету, при цьому рівень прийому бездротової мережі був 10-20%. Інший випадок — у користувача був старенький Вай-Фай адаптер D-Link, який в кращому випадку видавав 22 Мегабіта в секунду при вимірах, а за регульованим тарифом було 60 і він був дуже незадоволений!

3. Роутери і модеми
Абоненти дуже люблять економити на обладнанні, купуючи дешевий слабкий роутер і думаючи, що він буде «літати» точно так само, як його більш дорогий і потужний побратим. Розумію, що так відбувається не від хорошого життя, але запам’ятайте — тут скупий платить двічі! Заощадивши на обладнанні доступу — ви отримуєте негативний ефект його швидкісних параметрів роботи. Але іноді і на стару буває проруха: начебто куплений потужний маршрутизатор, а працює він не так швидко, як цього хотілося б. Причина зазвичай криється в «кривий» прошивки, яка встановлена на ньому і ситуація виправляється простим оновленням її до самої останньої версії.

4. Причина в комп’ютері або ноутбуці
Не варто забувати про те, що дуже велику роль відіграє і сам комп’ютер. Причому як апаратна його частина, так і програмна. Якщо він сам по собі ледве ворушиться, то і швидкість Інтернету на ньому буде низькою. «Гальмувати» його роботу в мережі можуть встановлені програми, активний процес оновлення операційної системи або гри, неправильно налаштований антивірус, зайві додаткові компоненти браузера і т. п. Відкрийте диспетчер завдань і подивіться якщо при замірюванні завантаження процесора (ЦП) підскакує до 95-99%, то результат можна вже ставити під сумнів.

Причиною поганої роботи Інтернету можуть бути і різні віруси, які пропустила Ваша система безпеки.
Якщо у Вас ноутбук — перевірте: чи не перегрівається він. Для запобігання пошкодження процесора, пристрій може знижувати продуктивність, тим самим знижуючи температуру.
На лініях GPON і Gigabit FTTB, де продають тарифи по 500-700 Мегабіт або навіть 1 Гігабіт отримати актуальні виміри взагалі складно. По-перше, сайти-вимірювачі типу SpeedTest в цьому випадку не завжди правильно показують результат, на який може впливати навіть застаріла версія браузера або Флеш-плеєра. По-друге, щоб обробити такий потік даних потрібен потужний ПК з SSD-диском. Звичайний HDD тут не впорається — більше 200-250 Мегабіт в секунду Вам вичавити навряд чи вдасться. Навіть якщо SpeedTest покаже великі значення — вони не будуть адекватними і актуальними.

Витівки провайдера
Ось ми з Вами добралися до самої цікавої частини, коли винуватцем того, що швидкість Інтернету нижче заявленої за тарифом є сам оператор зв’язку. Це, на жаль, теж трапляється. Найчастіший випадок — це просто збій роботи на одній з ділянок мережі — на самому комутаторі доступу, на комутаторі агрегації або опорному маршрутизаторі. Бувають і несправності безпосередньо з оптикою (ВОЛЗ), яка з’єднує все це обладнання між собою.
Ще одне поширене явище — підвищена завантаження магістральних каналів в Години найбільшого Навантаження (ЧНН), тобто ввечері, в вихідні та святкові дні. У цей час більшість людей знаходяться вдома і сидять в соціальних мережах, онлайн-іграх і дивляться цифрове телебачення. Таке відразу помітно тому що падіння швидкості повторюється приблизно в один і той же час. Зазвичай це вирішується розширенням магістралі або встановленням більш потужного обладнання. Але ось як швидко — складно сказати.
Останнім часом, у зв’язку з браком «білих» IP-адрес, деякі провайдери (той же Ростелеком, наприклад) застосували хитрість — стали використовувати технологію PG-NAT. Сенс її в тому, що абоненту присвоюється сірий IP з локального пулу адрес, який маршрутизируется через розподілений NAT-сервер, у якого вже використовуються «білі» адреси. Визначити факт використання PG-NAT дуже просто, достатньо подивитися на той IP-адресу, який отримує Ваш роутер або комп’ютер при підключенні.

На скріншоті як раз показаний факт отримання «сірого» IP. А після цього треба зайти на будь-який сайт в Інтернеті, який показує зовнішній адресу. Наприклад, 2ip.ru. Порівнюємо результати.
Ну а далі вже все залежить від роботи PG-NAT, на якому, як показує практика, теж часто зустрічаються проблеми, що призводять до значного падіння швидкості завантаження з Інтернету. Допомогти може перепідключення до тих поки, поки не подцепится нормальний «білий» адресу.

Взагалі, вивести свого оператора на чисту воду дуже складно. «Боротися» з великими компаніями на рівні судів, а так само скарг в прокуратуру і Связьнадзор в цьому випадку марне — Ви отримаєте стандартну відписку в стилі «у нас все добре і за договором, а ти сам дурень». Єдиний алгоритм дій — це виявити сам факт проблеми та поставити до відома технічну підтримку. Якщо вони найближчим часом ситуацію не виправлять — переходити на іншого провайдера. Якщо альтернатива є, звичайно ж.

vidpovidi

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *