Вдома / Сім’я та відносини / Фемінізм більше не в моді? Феміністка хоче бути жінкою.

Фемінізм більше не в моді? Феміністка хоче бути жінкою.

Добрий день, дорогі домосіди. Домігшись всіх можливих прав, сучасні жінки знову хочуть… бути просто жінками. Про початок кінця – заході епохи фемінізму. Фемінізм більше не в моді? Феміністка хоче бути жінкою!

Зміст статті:

Вітер змін

Ми так звикли боротися за свої права, що часом забуваємо, навіщо взагалі взялися за це праве діло. Ми очолюємо держави, літаємо в космос, носимо штани майже цілий рік. Ми вибираємо партнерів для сексу і міняємо масло в машині без сторонньої допомоги. Ми пишаємося собою – адже ми відвоювали право і на це.

Але поки багато хто з нас продовжують спринтерську гонку за звання супержінки, соціологи вже встигли оголосити, що світ стоїть на порозі гендерних змін. «Фемінізму капут!» – заявляють вони. І тут же викладають результати недавніх досліджень у Франції, згідно з яким основними цінностями сучасної молоді (16– 29 років) є любов, сім’я і вірність.

Зразкова мати Ванесса Параді, зразкова дружина Карла Бруні – ось сьогоднішні моделі для наслідування. Чи Не правда, незвично для прогресивного Заходу?

Часи змінюються, гроші, кар’єра і влада викреслюються зі списку жіночих пріоритетів.

Хіба крісло президента компанії може зрівнятися зі щастям бачити, як твоя дитина робить перші кроки? Чого коштує задоволення керувати армією підлеглих, якщо немає гармонії у власній родині? Радість чи це – улюблена процедура в СПА, час якої стисло, як повітря в балоні? Багатьох жінок ціна питання підштовхнула до непростих роздумів на цю актуальну тему.

Подібні зміни настроїв сучасне суспільство поки ще сприймає по-різному: одні називають це соціальною деградацією, навіть «зрадою» по відношенню до феміністкам, завдяки яким ми маємо не тільки таку розкіш, як вибір, але і взагалі право на нього. Інші ж прогнозують довгоочікуване повернення до істинної ролі жінки в цьому світі.

Підлога – не межа

Так склалося, що в нашому соціумі феміністка схоже сатанистке, – звучить як лайка. Багато в чому це «заслуга» тих, хто спекулював поняттям, доводячи його часом до абсурду. Наприклад, відомі випадки, коли під гаслом боротьби за права жінок проходили демонстрації лесбіянок-мужененавистниц, сжигавших свої бюстгальтери.

Насправді, фемінізм – це не бажання жінок домінувати, а їх потреба бути почутими, гармонія їх внутрішнього світу з культурою і суспільством.

Психолог Дарина Прокопченко вважає, що фемінізм зародився як механізм захисту від власної слабкості. «Жінка усвідомлює свою вразливість перед сильною статтю і, щоб приховати її, свідомо протиставляє себе чоловікові. А слабкість жінки породжується страхом залишитися одній, бути покинутою, незатребуваною.

В результаті такого протиставлення вже чоловік відчуває себе неповноцінним», – описує дисбаланс Дарина. Хоча спочатку феміністками були жінки, які прагнули мати рівні права і обов’язки, не відрікаючись від своєї природи.

Одним з перших прихильників в їх починаннях суспільствознавці називають… Ісуса Христа. Акт перелюбу він вважав достатнім аргументом для того, щоб жінка мала право розлучитися з чоловіком на законних підставах, незважаючи на те, що в ті часи представниці прекрасної статі не могли подавати на розлучення, та й взагалі були виключені з релігійного життя суспільства.

Фемінізм у різних країнах

Росія завжди ставилася до фемінізму відсторонено, ніби спостерігаючи за процесом здалеку. Чому? Та тому що це соціальне явище властиве для середнього класу, і справжні масштаби воно набуло в країнах, де цей клас досить розвинений і має вагу в суспільстві (Швеція, Франція, Німеччина, США).

Там фемінізм настільки проник в суспільний менталітет, що нікого не дивують, наприклад, претензії шведських феміністок до компанії IKEA в обмеженні прав жінки.

Проблема полягала в тому, що в інструкції для меблів була зображена фігурка людини тільки чоловічої статі. Зрозуміло, коректне у всіх відносинах керівництво IKEA не став сперечатися і внесло в брошуру по збору шафи ще й «дівчину».

А американські феміністки з Атланти визнали образою дорожні знаки, адресовані на їх думку, виключно чоловікам. Владі нічого не залишалося, як погодитися на заміну компрометуючих конструкцій.

Щастя поруч

Сигнали про те, що фемінізм втрачає свою соціальну гостроту, прозвучали одночасно з вигуками дауншифтерів про те, що вистачить жити для кар’єри. А гримнула криза ще більше посилив бажання жінок повернутися до «звичним» соціальним ролям.

На Заході зворотний процес проявився у відмові від протизаплідних таблеток. Продажі цього породження свободи та фемінізму в Європі, згідно з даними Центру планування сім’ї, впали на два мільйони упаковок всього за три роки. Зате годування груддю популярна, як ніколи: 64% матерів виховують дітей на природному вигодовуванні, хоча в 70-х таких нараховувалось лише 30%.

Психолог Центру особистісного і професійного розвитку Ольга Королик вважає, що суспільство досягло тієї стадії розвитку, коли жінки починають усвідомлювати: виконуючи все самостійно, без чоловіка, ми втрачаємо свою сутність. Наслідками цього можуть стати як фізичні, так і психологічні нездужання».

Тому Ольга радить продуктивно пережити період не тільки кризи, але і власного внутрішнього конфлікту. І просто озирнутися: можливо, чоловіки, які з радістю реалізують ваші потреби, знаходяться зовсім поруч.

Соціолог Тетяна Крамбовская також відзначає тенденцію кінця епохи фемінізму: «Це пов’язано, насамперед, зі збільшенням народжуваності – наприклад, в Ірландії, Франції, Великобританії (за даними газети «Демоскоп Weekly»). Якою б «незалежної» була жінка, народження дитини та нова соціальна роль матері вносять корективи в її соціальну поведінку і статус».

Але при цьому Тетяна вважає, що з урахуванням світової економічної кризи прогнозувати тотальна відмова від феміністичних цінностей сьогодні не варто. Дослідження показують, що чоловікові набагато важче впоратися з втратою роботи і браком коштів. «І в такій ситуації жінка просто змушена брати на себе чільну роль у сім’ї», – каже соціолог.

З феміністки в домогосподарки

У тих випадках, коли під скорочення потрапляє дружина, вона з несподіваною ентузіазмом починає освоювати роль домогосподарки. Маса активних і підприємливих жінок, опинившись перед вибором – відкривати нові кар’єрні горизонти або перевести дух, схиляються на користь другого.

Катерина, колишній співробітник рекламного агентства, відверто каже: «Знаєте, навіть соромно собі зізнатися, але я відчуваю такий кайф, що щоранку не потрібно плентатися на роботу! Нарешті можу закінчити ремонт в квартирі, а ще ми з чоловіком всерйоз задумалися про малюка».

Антоніна, в недавньому минулому старший консультант страхової компанії, теж пішла у вільне плавання. «Коли я дізналася, що наш проект приречений, на свій превеликий подив, відчула полегшення. Зрештою, я хочу відчути себе жінкою, а не рівноправним партнером.

Фемінізм більше не в моді! Феміністка хоче бути щасливою жінкою. Якщо чотири роки тому моїм планам позаздрив би Наполеон, сьогодні мої пріоритети – сім’я, дім і здоров’я. І тепер у мене перестала боліти спина від сидячої роботи!» – радіє Тоня.

Звичне гендерна поділ суспільства на чоловіків і жінок уже не ефективно. А може, насправді не існує дві статі, а набагато більше? Як у північноамериканських індіанців – є жінки-воїни і жінки-матері.

Судячи з усього, людство стоїть на порозі соціальної революції. І якщо ще недавно ми голосно скандували про те, що приречені на успіх, сьогодні з покорою «прирікаємо себе на просте, але таке бажане жіноче щастя.

Всього вам доброго, дорогі феміністки і домогосподарки!

vidpovidi

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *