Вдома / Дім і затишок / Інтерв’ю зі студією інтер’єрів та архітектурного дизайну Orb

Інтерв’ю зі студією інтер’єрів та архітектурного дизайну Orb

Інтерв’ю зі студією інтер’єрів та архітектурного дизайну Orb

Homester зустрілися із співзасновниками і ідейними натхненниками студії інтер’єрів та архітектурного дизайну Orb http://orb-space.com і провели захоплюючу бесіду на тему того, як зароджувалася компанія, про тренди, декораторстве як табу і про те, як відповідати очікуванням замовників, передбачати їх, утворювати і будувати той Orb Lifestyle — функціональний, розумний, динамічний і підстроюється під реалії їхнього життя.

 

Тимченко Євген – операційний директор студії інтер’єрів та архітектурного дизайну Orb.

Звідки виникла назва Orb

Orb – це сфера, яка уособлює певний стан балансу, недосяжний ідеал. Перше вживання слова було зафіксовано в 14 столітті: в латинській мові воно означало трасу. Пізніше, в кінці 17 століття, його стали вживати в астрономії для позначення орбіт.

Орбіта — це особлива траєкторія руху об’єкта в просторі. Нас захоплює ця думка, що існує якась невидима сила, завдяки якій всі об’єкти впливають один на одного. Ми намагаємося створити новий мікро-клімат, новий спосіб ведення бізнесу в сфері дизайну. І Оrb символізує це природний стан рівноваги між нашою командою, її ідеями, бажаннями клієнтів, підрядниками та ресурсами нашої країни і планети в цілому, до якого ми прагнемо.

Дизайн Orb

Ми орієнтуємося на мінімалізм, але мінімалізм в класичному розумінні — це спосіб життя, філософія, яка вимагає відмови від матеріальних цінностей. Ми називаємо свій стиль усвідомленим мінімалізмом неспроста: він дозволяє залишати в інтер’єрі тільки те, що дійсно потрібно. Наше завдання — проектувати приміщення, які мінімалістичні з точки зору естетики, а також матеріальних ресурсів, витрачених на їх втілення. Це можна назвати екологічним мінімалізмом або усвідомленим мінімалізмом, плавно перетікає в сучасний стиль.

Функціональність — це красиво. Декораторство — невмируща ідея.

Як сказав один архітектор: «Якщо вийшло красиво, значить, я все зробив правильно». Так само і в нас: ми продумуємо функціональність і дбаємо про цілісному візуальному сприйнятті. Якщо вийшло естетично — значить, ми на 100% досягли своєї мети.

Інструменти Orb

Такий шлях — нелегка, тому що в ньому дуже мало інструментів для досягнення ефекту. І щоб домогтися підсумкового результату, який нас задовольнить, ми використовуємо такі компоненти як природне і штучне освітлення, яке може просто заповнювати простір, а може бути спрямованим певним чином. А також фактури і текстури якісних природних і технологічних матеріалів, які вже дають більшу частину ефекту.
Будь-яка людина створює інтер’єр, щоб жити красиво. У нього є уявлення про цю красу, але також він хоче зробити своє життя більш ефективною. На цьому стику — наш дизайн.

Клієнти

Ми ніколи не диктуємо своїх умов при роботі з клієнтом. Ми розуміємо, що кожен з них — унікальний. У кожного є свої потреби, і вони виправдані. Потрібно їх зрозуміти і проявляти емпатію, утворювати і розповідати про нововведення, оскільки саме це і є наше завдання — разом досягати ефекту.

Проекти

Ми зовсім недавно закінчили проект для молодого хлопця. Він техно-фетишист, і у нього ось такий сміливий мінімал в квартирі: темно-сіра і чорна колірна гамма, одна тільки ванна — в білому кольорі. Мінімум деталей і ніякого декору. Розумне освітлення, смартлок і максимум смарт гаджетів. Враховуючи, що вільний час він любить проводити в іграх на PS, ми вирішили занурити його в аудиокупол, використавши систему Dolby Atmos з 8-ми колонок, яка повністю дає відчути атмосферу гри.

Зараз ми працюємо над двома комерційними проектами. Перший — це сучасний барбершоп, в якому від барбершопа залишилася тільки ідея простору, де чоловіки стрижуть чоловіків. У нашого клієнта дуже сильна бренд-ідея, дуже крута бренд-стратегія — і наше завдання це все відобразити. Залучити таких людей і зробити для них комфортне середовище. Якщо все піде за планом, то на початку літа ми побачимо неповторний інтер’єр.

Інший комерційний проект, яким ми займаємося зараз — це 2 в 1: ресторан азіатської кухні і караоке-бар. Це дуже цікавий проект під назвою «Moon», і він також прив’язаний до космічної концепції техно-мінімалізму. У цьому інтер’єрі дуже багато акцентів на фактури, освітлення і рідкісні деталі, що підкреслюють концепцію.

Натхнення

Я вважаю, що кожен представник креативної індустрії повинен намагатися постійно стежити за развитем культури. Культура складається з безлічі вимірів: мистецтво, наука, технології, економіка, політика, психологія, соціологія. Це те, що рухає все людство, дуже важливо розбиратися у всіх передових ідеях для того щоб відповідати сьогоднішньої реальності, а головне, створювати її.
Тому я надихаюся кожній із ніш — новим дослідженням або новим фільмом Теренса Маріка, а може, і новою композицією сучасного електронного музиканта.

Якщо говорити про натхнення серед гуру індустрії дизайну, тобто людина, яку я ставлю на перше мінімалізму — це Людвіг Міс ван дер Рое. Суть його робіт — в увазі до деталей. Перебуваючи в його інтер’єрі, сидячи у себе вдома в кріслі, можна отримувати галерейний задоволення.

З сучасних мене надихають Gensler своїм мультидисциплінарним підходом. Вони аналізують user experience, проводять дослідження в різних областях візуальних комунікацій і застосовують у всіх типах проектів.
Аналогічний підхід у студії IDEO — це не архітектурна студія, але суть — у науково-дослідному підході.
Якщо ж говорити суто про архітектуру, то моїми фаворитами є Snohetta і Herzog de meuron. Їх проекти завжди враховують культурний, історичний, філософський та науковий контекст.

Країни

Я люблю всі європейські країни. Дуже сильно сподобався Париж. Франція — це одна з країн бруталізму. Люблю велетенські, грубі конструкції. А ще дуже круто в Китаї: у Шанхаї, Пекіні, Гонконгу, це — космос. Я вчився там і планував навіть залишатися жити, але європейський менталітет по духу все ж ближче. Я вважаю, що люди — це найбільша цінність у житті.

Проект мрії

Дизайн інтер’єру — це проміжна стадія нашої компанії. Ми схиляємося до урбаністики, і рано чи пізно прийдемо до забудови міст. А один з проектів, який я б хотів впровадити коли-небудь — це витяжки смогу. Наприклад, реалізувати і облаштувати парк і розмістити навколо нього витяжки смогу. Таким чином, кожен, перебуваючи в центрі міста, зможе дихати чистим повітрям. Ідеально.

Ми бажаємо будувати повноцінні житлові комплекси. Такі, як в Гонконзі, Сінгапурі. Там кожен житловий комплекс — це мікрогород. У ньому максимально розвинена інфраструктура.

Глобальна мета — створення університету з точки зору як проектування, так і освіти. Університет — це Олімп людської думки, саме там зароджуються ідеї. Наприклад, у Копенгагені університет розділений на університет мистецтв і політехнічний. Він спроектований таким чином, щоб художники постійно перетиналися з технологами та інженерами, так як це два принципово різних підходи до створення продукту. Є загальні зони, щоб вони могли спілкуватися між собою і спільно реалізовувати проекти.

Навчання — це перфоманс, він повинен вражати. Ти повинен вийти після нього і захотіти реалізувати на практиці. Це залежить від освітньої манери, а з іншого боку — від архітектури. Вона повинна мотивувати, надихати і давати можливості відбутися цього перфомансу.

 

Павло Онопрійчук – креативний бізнесмен, засновник студії інтер’єрів та архітектурного дизайну Orb.

Бізнес

Все життя шукав роботу, яка буде приносити задоволення. Я бізнесмен, займаюся підприємництвом близько 9 років. У мене і зараз є профільні бізнес — ніколи не думав про власну дизайн-студії. Я не дизайнер, і взагалі був далекий від цього. Залучився, коли почав робити свою квартиру. Але не підходив до цього питання глобально до тих пір, поки не зрозумів, що це моє. Тоді ж і вирішив об’єднати задоволення від процесу з побудовою бізнесу. Звернувся до ринку, спостерігав за тим, що і як відбувається, — і зрозумів, що потрібно вибудовувати абсолютно іншу, ні на що не схожу бізнес-модель. Далі почав шукати фахівців з загальними цілями і поглядом на роботу.

Відмінності

Наша головна перевага в тому, що ми вибудовуємо бізнес на чесності, відкритості з клієнтом. Принципово не беремо жодних відкатів. Головна наша задача на ринку — повернути його в інше русло, ставши на сторону клієнта.
У нас свої унікальні домовленості. Якщо раніше магазини заробляли 30% і дизайнер ще накидав зверху, то працюючи з нами, магазин заробляє максимум 10-15%. Таким чином, ми формуємо самі чесні ціни.
Ми мультидисциплинарны, наш підхід більш менеджерський, ніж творчий. Нам важливо зібрати всіх фахівців і дати їм можливість створювати продукт.

Команда Orb

Мені як керівнику важливо, щоб все працювало структурно. Відділ виробництва, архітектори, дизайнери, які займаються безпосередньо продуктом. Одне з правил, яке я для себе вивів — ніякого аутсорса, якісна робота відбувається тільки всередині команди.
Зараз команда Orb складається з відділу по розвитку і роботи з клієнтами, чотирьох дизайнерів, візуалізатора, менеджера проектів, менеджера по комплектації і researcher-а, який займається пошуком інноваційних матеріалів і сучасних рішень.

Цінова політика

У нас середній сегмент і ми дуже доступні, так як стартуємо від ціни 30$ за квадратний метр дизайн проекту.

Ринки

Наша робота планується етап за етапом. В першу чергу ми маємо намір розвивати ринок дизайну, нерухомості та інституцій України. Далі плануємо завойовувати ринок Катару. Там семимильними темпами розвивається будівництво, дуже крута архітектура і затребувані такі фахівці як ми.

Клієнт

Всі наші клієнти в підсумку стають нашими друзями, т. к. працюємо над проектом разом, і що важливо — намагаємося бути на одній хвилі розуміння. Ми обґрунтовуємо, чому одне — добре, а інше — погано. Нам важливо, щоб клієнт глянув на запропонований проект — і у нього загорілися очі.
Зараз наші клієнти — це люди, які знають, що хочуть отримати в результаті і навіщо їм це потрібно.

 

Микита Рудик — головний архітектор студії інтер’єрів та архітектурного дизайну Orb.

Приватні / комерційні інтер’єри

В рамках нашої бізнес-моделі, ми націлені на приватний простір, але останнім часом все частіше і частіше робимо комерційні проекти. Не можу сказати, що саме — приватний або комерційний проект реалізувати складніше. Це цілком і повністю залежить від людини, з яким ти працюєш, і від того, який контекст простору, яка детальність опрацювання, ну і наскільки складне завдання в принципі.

Робота з клієнтом

Алгоритм роботи багато в чому залежить від того, наскільки точно клієнт розуміє те, що він хоче, якого він хоче досягти стану. Якщо клієнт чітко бачить шуканий результат, тоді аргументація дизайнера буде більш обгрунтована. Адже ми вже будемо відштовхуватися від продукту, від спільного бачення готового рішення. Якщо ж людина поки не до кінця бачить це простір, тоді це буде інший стиль роботи — танго.

Тренди

Природно, ми не можемо на них не орієнтуватися. Це може бути якась фурнітура, актуальна зараз, освітлення Tom Dixon, наприклад. Тренди — це свого роду мова об’єктів, які завоювали визнання. З таких фраз і створюється діалог, іменований сучасним дизайном. На це не можна не реагувати.


Функціональність

Інтер’єр від Orb — це в першу чергу функціональність. Цьому ми приділяємо дуже багато уваги. Важливо розуміти, що інтер’єр — це віддзеркалення процесів, які в ньому відбуваються. І нашою місією є створення простору, який стане одягом для цих процесів. Ми як дизайнери, проектувальники повинні докладно досліджувати все те, що буде там відбуватися, простежити звички замовника, дізнатися про його традиціях. Стати свого роду антропологом, який знає навіть про те, куди людина кладе щітку після того, як почистив зуби.
Це перший вектор нашої уваги. Відразу за ним слідує розуміння відповідності актуальним зараз трендам: тут важливо враховувати також, чи вони будуть актуальні через 3-5 років.

Інструменти в проектуванні

Інструментарій — це дуже цікава тема. Це саме те, що дозволяє оптимізувати всі процеси. Ці інструменти розробляються на заході і у нас дуже розумними людьми. І це ті самі стежки, які були вже кимось прокладені, і якщо ти ними не користуєшся повною мірою — ти дилетант. Ми в Orb створюємо повну інформаційну модель інтер’єру, яка включає в себе інформацію про всіх елементах, які будуть в ньому перебувати. Дана інформація повністю специфікується і виводиться у таблиці даних. І всі фахівці, які працюють в нашій компанії, починаючи від менеджера і закінчуючи архітектором, — працюють в єдиній системі з однієї об’ємної 3D-моделі. Тим самим, ми не втрачаємо інформацію в процесі передачі даних, на відміну від інших компаній, які не користуються усіма сучасними можливостями. Ми працюємо з інформаційною моделлю.

Як показує практика, у такої людини повинен бути хороший смак. Повинно бути розвинене критичне мислення. Зокрема, критичне мислення в роботі архітектора буде дозволяти всі свої рішення аргументувати, не опираючись на якісь ефемерні поняття: «я художник — я так бачу». Це точно не про манеру поведінки фахівців Orb.

http://orb-space.com
https://www.facebook.com/orbspace

vidpovidi

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *